Mine lån og bestillinger
Hvordan får jeg besked når mit bestilte materiale er kommet?
Hvis du har oplyst din mailadresse og dit mobilnummer til Biblioteket, vil du modtage besked på mail og sms.
På hjemmesiden kan du tilføje dine oplysninger:
- Log ind på hjemmesiden øverst i højre hjørne
- Klik på dit navn øverst i højre hjørne.
- Klik på “Brugerprofil”
- Indtast her mailadresse og/eller mobilnummer
- Sæt flueben i “Modtag emails om dine lån, reserveringer osv."
Du kan også se dine reserveringer i Holbæk Bibliotekernes app:
- Hent app’en “Biblioteket”
- Log ind med cpr-nummer og pinkode og vælg kommune
- Klik på "Min side"
- Klik på “Tandhjulet” i øverste højre eller venstre hjørne
- Indtast mail og/eller mobilnummer
- Vælg "push" under “Servicemeddelelser”
Du modtager herefter besked når materialet er klar til afhentning. I beskeden står et afhentningsnummer, som du finder det bestilte materiale under på afhentningshylden. Materialet står på afhentningshylden i 8 dage.
Hvordan kan jeg se hvad jeg har lånt?
Du kan få en oversigt over dine lån på hjemmesiden og i vores app.
På hjemmesiden:
- Log ind øverst i højre hjørne med cpr-nummer og pinkode.
- Klik på “Alle lån”
- De lån der skal afleveres først ligger øverst i listen
I Holbæk Bibliotekernes app:
- Hent app’en “Biblioteket”
- Log ind med cpr-nummer og pinkode og vælg kommune
- Klik på "Min side"
- Klik på "Lån"
- De lån der skal afleveres først ligger øverst i listen
Hvordan sletter jeg en reservation?
Du kan slette en reservation på hjemmesiden og i app'en.
På hjemmesiden:
- Klik på “Log ind”
- Klik på “Reserveringer”
- Klik på “Marker reservering”
- Klik på “Slet valgte reserveringer”
Du kan også se dine reserveringer i Holbæk Bibliotekernes app:
- Hent app’en “Biblioteket”
- Log ind med cpr-nummer og pinkode og vælg kommune
- Tryk på "Min side" vælg "Reserveringer"
- Tryk på en titel
- Tryk på "Fjern din reservering"
Hvordan sætter jeg en reservation på pause?
Du kan sætte dine reserveringer på pause på vores hjemmeside og i vores app, hvis du f.eks. er på ferie. Så bevarer du din plads i køen.
På hjemmesiden:
- Log ind og klik på "Min konto"
- Klik på "reserveringer"
- Klik på "Indstillinger" øverst
- Brug kalenderen til at udfylde start- og slutdato for fraværsperioden
- Klik på "Gem"
Du kan også sætte dine reserveringer på pause i Holbæk Bibliotekernes app:
- Tryk på "Min side"
- Tryk på "Reserveringer"
- Tryk på de tre prikker øverst til højre
- Tryk på "Sæt reserveringer på pause"
- Udfyld fra og til dato
- Tryk på "Sæt på pause"
Hvorfor kan jeg ikke forny mine lån?
Hvis du får besked om at dine lån ikke kan fornyes, kan det skyldes
- At der er reserveringer på materialet. Du må derfor aflevere materialet
- At du har fornyet max antal gange, som er 3 gange. Du må derfor aflevere materialet
- At materialet er fjernlånt fra et forskningsbibliotek. Kontakt os i betjent åbningstid for at høre om det kan lade sig gøre, at forny materialet
- Generelt skal du være opmærksom på at fornyelse af materialer fra andre biblioteker udenfor Holbæk Kommune, fornyes med forbehold. Det betyder at en fornyelse af materialet i vores system kan blive annulleret af det pågældende bibliotek. Du vil få besked om dette på sms og email.
Hvornår kommer mit bestilte materiale?
Få en oversigt over dine reserveringer på hjemmesiden og i vores app.
Hvis du logger ind på hjemmesiden, kan du se hvor langt din reservation er kommet:
- Klik på “Log ind”
- Klik på “Alle reserveringer”
- Ud for hver titel er der en cirkel hvori det fremgår hvad nr. du er i køen
Du kan også se dine reserveringer i Holbæk Bibliotekernes app:
- Hent app'en “Biblioteket”
- Log ind med cpr-nummer og pinkode og vælg kommune
- Klik på "Min side"
- Klik på “Reserveringer”
- Under hver titel fremgår det hvor mange der er foran dig